Geslaagd!

Yes, yes ik ben geslaagd.
Ik werd wakker rond een uur of twaalf. Tussen vier en zes zou ik gebeld worden, en je weet wat ze zeggen... hoe eerder hoe slechter het nieuws.
Dus de tijd tikte en ik verveelde me meer dan anders, dus ben maar gewoon een brownie gaan maken (die eigenlijk niet heel goed smaakte, maar dat terzijde). Toen mijn moeder om kwart voor vier thuis kwam werd het pas echt spannend... en mijn zus die om kwart over vier met de trein in Groningen aankwam.
En toen mijn vader net het huis verliet om mijn zus op te halen van het station, rinkelde de telefoon harder dan anders. Even diep ademen en opnemen...
'Hey Dorise,'
'Hoi....?'
'Je bent geslaagd!'
'AAAAAAAAAAAH.'
Zo ging het eigenlijk, want ik dacht toch echt dat ik een herkansing zou hebben voor wiskunde. Nu komt de ironie van het verhaal. Een uur later werd ik gebeld met de mededeling dat ze een fout hadden gemaakt en ik toch gezakt was. JOKE.
Ik kwam om half acht op school om mijn cijfers op te halen en die werden dan ook lachend in mijn handen gedrukt. Op die cijferlijst stond een getal dat ik alleen twee jaar geleden eerder had gezien voor wiskunde. Een cijfer die zo onrealistisch leek dat ik sinds dat moment alleen maar heb gelachen. Ik had een 6.2 voor mijn wiskunde centraalexamen. De hilariteit.
Verdere cijfers:
6.8 voor Nederlands, dus zeven gemiddeld.
7.3 voor Engels, dus zeven gemiddeld. (1/10 van een acht, bummer).
4.4 op Frans! 5 gemiddeld. Killed that mawfucker. (Hoog voor mijn doen, zeg maar).
7.7 op geschiedenis. Acht gemiddeld.
6.1 op aardrijkskunde. Zes gemiddeld.
5.9 op kunst. (Dit was nog best een tegenvaller.) Dus mijn zeven werd een zes gemiddeld.
6.2 op wiskunde (HAHA). Zes gemiddeld.

8 op profielwerkstuk.

Kusjes,
Do. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Alles wat in de winkels ligt is al voor je geselecteerd.

Het wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien

The Very Mery Christmas Wish List