Het wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien

Misschien is die ook op jou Facebook wall voorbij gekomen, een post die vorige week iets te vaak gedeeld werd. I quote, "Hoe kan je niet begrijpen dat de jongen met wie je bezig bent boos op je word omdat je elk weekend wil uitgaan? En dan nog zeggen ' ik begrijp niet waarom hij boos word als ik uit wil gaan?' Ff serieus niemand wil een wijf die elk weekend dr kont staat te draaien in de club. Grow up."

Je begrijpt wel dat ik hier op moét reageren. Eigenlijk zou ik zo'n tekst niet eens serieus moeten mogen nemen, maar het probleem is dat een meisje van mijn leeftijd dit post en rond de vijftig jongens hier mee in stemmen.

Niemand wil een wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien in een club, zeg jij, nou dat moet ik dan toch echt ontkrachten. Ik sta bijna elk weekend mijn kont te draaien in een club, want ik ben dol op alcohol en ik ben al helemaal dol op dansen. Nu moet ik zeggen dat toch nog veel te vaak een man of meerdere laten merken mij 'te willen', en als ik ze dan afwijs of negeer lijkt dat toch meer met ze te doen dan zo'n wijf als ik, dansend in een club, eigenlijk zou mogen.

Ten tweede heb ik geen relatie, woon ik op mezelf en heb ik geen kind, dus hoef ik aan helemaal niemand verantwoording af te leggen, al zou ik dat ook niet doen in een relatie of bij mijn ouders thuis. Ja, als ik een babymama was op mijn negentiende zouden mijn prioriteiten ook ergens anders liggen en zou ik mijn kostbare tijd wel iets nuttiger invullen dan dansend in een club, maar ik kies er dan ook heel bewust voor geen kind te baren op mijn negentiende. In plaats daarvan ben ik een student en kan je dus zeggen dat ik middenin mijn studententijd zit. Dé tijd om dus wel mijn kont te gaan draaien in een club. Ik wek de indruk dat ik doordeweeks zo keihard zit te studeren dat mij compleet misdragen in het weekend nodig is.

Terugkomend op het feit dat niemand mij wil, simpelweg omdat ik mijn kont sta te draaien. Nou dat zou allemaal heel hard aankomen mits het waar was, maar ik kom er regelmatig achter dat ik toch best een gewild stukje vrouw ben. Daarnaast ben ik dus helemaal niet geïnteresseerd in mannen die durven te zeggen dat ik niet uit zou mogen gaan, terwijl ze zelf wekelijks te vinden zijn op straat, 's nachts, doing God knows what. Ik hou niet van mannen die hun onzekerheid en cliché ideeën over de sekse willen uitoefenen op mij. Als ik toch ooit een liefdesrelatie zou aangaan met iemand van het andere geslacht dan hoop ik toch op z'n minst dat mijn partner zich niet minder voelt omdat ik op een warme zomerdag een kort broekje aanheb of een croptop, en dat hij erop kan vertrouwen dat ik een relatie met hem aanga omdat ik simpelweg alleen in hem geïnteresseerd ben. Mijn loyaliteit wordt bewezen in de relatie die ik met hem aanga en de connectie tussen ons twee, wat anderen nou vinden van mijn outfits en mijn dansmoves zijn in dat geval eigenlijk helemaal niet interessant of van belang.

Wat ik alleen maar wil zeggen, narrow minded lady, is dat ik als wijf dansend in een club nog steeds best wel gewild ben én dat ik weet dat jij ook gewoon heel graag wil dansen. Kom op, je bent jong, take a walk on the wild side. Een avond dansen betekent echt niet dat je meteen elke week een one night stand hebt (TMI maybe, but I'm living proof, cause I never had one), maar als beide partijen dat wel willen moet helemaal NIKS je mogen tegenhouden. Als die onzekere jongen je wilt vertellen dat jij nu geen respect meer verdient, lieverd, tell that boy bye. Jij bent altijd krachtiger dan hij ooit zal zijn, en besef je wel dat hij door zijn wantrouwen al zijn zwakte toont? Jij hebt hem in de palm van je hand. Dit is jouw hand, doe en draai ermee wat je wil. 

Populaire posts van deze blog

Alles wat in de winkels ligt is al voor je geselecteerd.

The Very Mery Christmas Wish List