Onderwerpen

Ik zat zo te denken waarover ik kon schrijven. Ik zat al aan Jenna Hamilton haar onderwerpen te denken, maar ik heb geen Matty, Jake of Collin (vooral over die laatste naam ben ik erg treurig) in mijn leven. Dus ik dacht aan de lessen die ik gevolgd had, zag het bord van Engels weer voor mij waar mijn docente 250 subjects for our essay had geopend.
Ik kwam dus tot de schokkende ontdekking dat op internet heel wat onderwerpen staan voor een leuke beschouwing of een meningsvol betoog. Nu vond ik dit uiterst merkwaardig én wereldvreemd. Niet dat daar op internet onderwerpen staan, dat is nou eenmaal het nú, maar dat er ook werkelijk interessante gegevens op te vinden waren wel.
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een betoog heb mogen schrijven over het belachelijke gedrag van meisjes tegen andere meisjes of dat kinderen van nu ergens zijn dan die van vroeger. Heerlijke onderwerpen toch? Nou, ik kan je vertellen... Ik heb inmiddels als drie keer het onderwerp Sociale Media behandeld en twee keer Alcohol. Heerlijk creatief inderdaad, want op mijn school krijg je de onderwerpen voorgeschoteld. Je mag dus niet zelf bepalen waarover je graag je mening kwijt wil. Belachelijk, inderdaad. Dodelijk voor de originaliteit.
Nu vind ik dat nog het aller vreemdst, aangezien je niet eens over een vernieuwde gedachtegang hoeft te beschikken: Duizenden onderwerpen zo te vinden op internet! Moeilijk mag het niet zijn...
Afschuwelijk toch.
Als ik nog één keer in mijn leven een betoog en/of beschouwing moet schrijven over alcohol en/of social media.... nou dan ga ik gillen.
Heb ik even geluk dat ik nog twee maanden les heb, met nog één betoog die getoetst wordt. Laat het me niet horen dat het onderwerp.........

Reacties

Populaire posts van deze blog

Alles wat in de winkels ligt is al voor je geselecteerd.

Het wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien

The Very Mery Christmas Wish List