I don't like Beyoncé.

Zo, ik heb het gezegd. Nu allemaal geshockeerd reageren, omdat niet fan zijn van Beyoncé gelijk staat aan niet geaccepteerd worden in de samenleving en geen muzieksmaak hebben. Bij mij thuis is de Beyoncé overheersing ook te merken. Want Beyoncé is een heilige, een alleskunner. Heb je ooit een schandaal gehoord over Beyoncé? Heb je ooit een valse noot gehoord van Beyoncé? Ik kan er slecht tegen dat Beyonce afgespiegeld word als een heilige, die niks fout doet, en simpelweg perfect is omdat ze haar privéleven afschermt. Ik wil niet vervelend doen, maar zo perfect is ze niet. Weten jullie nog die foto die gemaakt was bij de Super Bowl, waarbij ze eruit zag als een man... Ja of nee? want die foto heeft ze laten verwijderen van het internet. Ze mag dan goed kunnen dansen en zingen, maar haar eigen muziek maken met instrumenten? Ho maar. In plaats van Beyoncé nu af te katten, wil ik alleen maar zeggen dat er zoveel andere artiesten net zoveel talent hebben. En ik heb het fout gezegd. Ik heb geen hekel aan Beyoncé, ik heb een hekel aan hoe mensen naar haar kijken.
Persoonlijk hou ik meer van dun, en niet van brede heupen en ziel weggevers aan de duivel (zoals je dat zegt) en daarom ben ik meer van de artiesten waarvan jij waarschijnlijk nog nooit een liedje van hebt gehoord. Want ik kan slecht tegen dj-tonende muziek. Ik heb al snel hoofdpijn, dus probeer ik mijn constante muziek te houden op rustig en niet een schillende stem die constant moet laten zien dat ze goed kan uithalen. Dat vind ik vervelend.
Dus ik luister graag naar Taylor Swift, Lana Del Rey, Lorde en John Mayer. Dit zijn de artiesten waarvan ik ongeveer elk liedje op het album adore. Zoals je ziet rustige artiesten die veel emotie leggen in hun liedjes.... en hun eigen instrumenten kunnen bespelen. Dat er misschien schandalen langs hun lopen geeft ze alleen maar meer echtheid. Ik wil alleen maar zeggen dat Beyoncé stinkend rijk is en voor pepsi commercials opneemt voor 50 miljoen dollar. It hurts my heart. Anyways. I don't really like rap muziek, maar De Jeugd van Tegenwoordig wijs ik ook nooit af en Frank Ocean of J Cole op zijn tijd is ook niet verkeerd... en soms zelfs Kayne, maar ik ontdek dan allemaal maar historische fouten in zijn teksten en zie Kim Kardashian dan voor me.
En om eerlijk te zeggen heb ik altijd een voorliefde gehad voor ex Disney-sterren zoals Demi Lovato, Selena Gomez en Miley Cyrus, omdat ze zo een heerlijk hectisch leven hebben en pakkende liedjes.
Wat ik wil zeggen is dat mensen verder moeten leren kijken dan alleen de albums van Beyonce, want dan ontdekken ze muziek die zoveel sfeervoller is. I dare you, luister eens naar albums zoals Pure Heroine van Lorde, Continuum van John Mayer of Shangri La van Jake Bugg. En dan leer je echte muziek waarderen.
Ps, luister altijd naar de nummers die geen clip hebben... (oh, Beyonce's new album has a video by every song.) 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Alles wat in de winkels ligt is al voor je geselecteerd.

Het wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien

The Very Mery Christmas Wish List