31 december 3035

Het is 31 december 2013, de laatste dag van het jaar. Vanavond gaan we dat vieren... of we vieren het nieuwe jaar? Of beide. En op zo'n dag als deze hoor je te reflecteren op het jaar dat voorbij is gevlogen, maar helaas voor mij kan dat niet helemaal. Misschien komt het wel door de Vodka (al drink ik maximaal één keer in de drie maanden) en dat het in plaats van mijn kennis aantast in de toekomst, jaren van het verleden doet vergeten. Ik kan je vertellen, groep 6 is volledig uit mijn geheugen. En in zo'n jaar met 12 maanden onthoud ik altijd alleen de laatste vier, die waren goed. Verlossend en misschien zelfs ontspannend, dus voor zover mijn oordeel over 2013.

Ik heb er zelfs een tijd lang over na moeten denken welk jaar het volgend jaar (morgen) eigenlijk wordt. Gelukkig laat iedereen op Twitter en Facebook mij dat wel weten en gek genoeg dacht ik het hele jaar lang dat ik nu leefde in 2012, maar het jaar daarvoor ook 2012 was, want 2011 is al te ver weg. Maar dat is niet zo.
Nu moet je altijd op 31 december je jaarhoroscoop van het voorbijgaande jaar opzoeken, doorlezen en verbaast worden over hoe gelijk ze eigenlijk hebben gehad. Mijn jaar dit jaar was dus, het hele jaar door, relaxed en financieel positief (dat klopt want ik heb meer inkomens dit jaar).
En moet je jaarhoroscoop voor het volgende jaar niet te serieus nemen, want de helft wordt uit het duim gezogen. Ik krijg niet echt een positief jaar, dus ik schijt already veertien kleuren, want ze zeggen allemaal wel dat het een jaar vol veranderingen is en dat is ook zo, maar ze zeggen niet of die veranderingen goed zijn... en ik wil gewoon weten of ik slaag of niet (overigens zeggen ze ook dat mei niet zo'n chille maand is... ugh examensssss).
Maar desondanks wil ik dit jaar ingaan met positive vibes, zoals ik elk jaar roep. Want elkaar moet ik ingaan met positieve gedachtes en eindig zo cyinsch als wat. Ik vertel mezelf aardiger te zijn, maar vandaag zie ik daar de rede helemaal niet meer voor. Het laat me eigenlijk allemaal vrij koud. Want waarom zeuren op de kinderen van 13 en jonger en ouder die in de ochtend vuurwerk afsteken als dat precies is wat mijn jeugd inhield op 31 december. En waarom je druk maken om zoiets als het één keer in het jaar gebeurt... het hoort erbij.

Ik zeg ieder jaar dat dit jaar mijn jaar wordt (want ja zo ben ik) en ieder jaar toont het jaar mij noch het tegendeel noch het bewijs. Al mijn jaren zijn misschien wel mijn jaren, want er is tot die tijd nog niet veel mis gegaan.... Maar wie weet in 2014 en ik ben al bang. O nee, positive vibes!! We gaan er gewoon voor, voor alles en doen ons best. En dit is misschien niet mijn of jou jaar omdat het vol zit met stress en je de postcode kanjer niet wint en de 30 miljoen ook niet, maar c'est la vie.

In ieder geval en super gelukkig nieuwjaar vol nieuwe dingen, liefdes, drugs en rock&roll. And may it be awesome. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Alles wat in de winkels ligt is al voor je geselecteerd.

Het wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien

The Very Mery Christmas Wish List