Krullen, curls & boucles.... whatttttt?!

Ik kan er niet meer tegen... meisjes met krullend haar die geen idee hebben hoe ze er mee om moeten gaan, dus verander ik mijn klacht-en zeurblog in een beautyblog om dit allemaal even recht te zetten. Tips voor meisjes met krullend en golvend haar:
Never ever ever ever kam het terwijl je haar droog is. Dus echt nooit. Dat is gewoon het domste wat je kan doen. Die 'klitten' die je krijgt, zijn gewoon je krullen die allemaal speels en wel door elkaar rollen, dat zijn geen klitten. En overigens is dat echt niks groots (klitten) als je het op een weegschaal zet tegen pluishaar, want laten we even real blijven... pluishaar weegt echt veel zwaarder. Klitten krijg je hoe dan ook... ook al heb ik nooit klitten, maar ik heb dan ook geen dik haar. Hoe dan ook, gewoon kammen als het nat is. Kammen als het nat is moet eigenlijk voorzichtig, omdat nat haar veel breekbaarder is dan droog haar, maar ik kam het altijd op de kop en zonder medelijden. Na het kammen en beetje serum erin en hoppa. Hoe moeilijk kan het zijn?
Meisjes met krullend tot golvend haar altijd vragen: 'Welke producten gebruik jij?" Ten eerste maakt dat niks uit. Niemand heeft dezelfde krullen. Je hebt de kleine krulletjes, het kroes haar, de groffe krullen en de wilde krullen en het combinatie haar, et cetera. Je moet dus testen wat voor jou werkt door veel verschillende producten te gebruiken. Heel veel producten met dezelfde en verschillende factoren.
Een vriendin van mij vind haar krullen het mooist als ze haar haar föhnt. Ik haat mijn krullen als ik het föhn, want dan wordt het bij mij pluizig en kort. Als ik het föhn moet ik er heel veel producten in doen om het mooi te houden, waar ik absoluut geen voorstander van ben. Het liefst doe ik niks in mijn haar en kam ik het snel door, want uiteindelijk zijn mijn krullen dan het mooist. Dan laat ik ze natuurlijk drogen in de grauwe winterwind van Nederland (lekker gezond). Maar ja, dat is dus persoonlijk.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Alles wat in de winkels ligt is al voor je geselecteerd.

Het wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien

The Very Mery Christmas Wish List