Max.

Ik heb een jongen in mijn klas die ik uiterst interressant vind. Niet op seksueel of emotioneel gebied, maar echt rationeel. Hij is namelijk verschrikkelijk irritant. Zodra hij zijn mond opentrekt hoor je mensen zuchten en lachen omdat hij gewoon zo vervelend is én dat is precies waarom ik hem interessant vind. Ik mag hem gewoon omdat iedereen gek van hem wordt. En dan zitten er drie vervelende meisjes achter mij die meteen beginnen te zuchten, maar ja uit zijn mond komt tenminste nog wat zinnigs. Dus ik heb een soort waardering voor hem gekregen omdat verder niemand dat doet. En zodra hij begint te praten dat bijvoorbeeld 666 niet echt een duivelsteken is, maar van een of andere koning uit het midden-oosten, luister ik liever naar die rare kennis. Maar zodra iedereen begint te zuchten en te sissen dat hij zijn kop moet houden, begint hij te lachen en zegt hij 'Oké oke, ik houd al op.' Fijn dat hij zijn eigen kwaliteiten en minpunten ook erkent.
Dus ik zat daar in de les te bedenken dat ik echt over hem moest gaan schrijven omdat hij dat wel gewoon verdient. Maar ja, we zaten dus bij Engels en hij is overduidelijk de favoriet van mijn Engels doncente (waarschijnlijk omdat hij ook echt de moeite neemt om in het Engels te antwoorden).
Maar oké. Mijn Engels docent en de klas hadden het over tegenovergestelden woorden en het woord 'satisfaction' kwam aan de beurt. Nou hij begint meteen Satisfaction van de Rolling Stones te zingen (mijn hersens deden natuurlijk hetzelfde, maar IN mijn hoofd). En terwijl hij het zingt kijkt hij zo omzich heen en kijkt hij vooral naar de docent, hopend dat zij natuurlijk wel hoort dat hij zo'n ruime muziekkennis heeft die ver de geschiedenis in rijkt. Natuurlijk gaf zij geen gehoor en hoorde zij het totaal niet, net zoals de rest van de klas toevallig. Dus bleef hij net zolang zingen tot iemand het hoorde. Nou, intelligent vond ik hem niet meer hoor. En ook al is hij een echte uitslover, en vind hij Sri Lanka mooi omdat hun cultuur ook vooral om dieren draait, is hij toch een artikeltje waard.
Want ja Max, 'Zelfs jij wordt na verloop van tijd irritant,' aldus mijn Engels docent.

Verder heb ik nog nooit een gesprek met hem gehad (ben niet van plan ooit een gesprek met hem te gaan voeren) en heb ik heb op dit moment precies 4 lessen met hem gehad. Gezellig. 

Populaire posts van deze blog

Alles wat in de winkels ligt is al voor je geselecteerd.

Het wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien

The Very Mery Christmas Wish List