Schoenen en koffie?

Ik heb witte hoge en zwarte lage All Stars, bordeaux en grijze Vans. Dr Martens (zwart) en Creepers (zwart), Waterschoentjes. Zes paar zwarte hakken (wel allemaal andere stijlen zoals boots, pumps en sandalen). Twee paar gympen, waarvan 1 paar alle kleuren en de andere serieuze hardloopschoenen in het zwart met roze. Timberlands (die ik ondertussen aan Selina gedokt heb, net zoals mijn twee paar Indianenschoentjes en grijze winterboots met bond). Neppe Clarks uit Parijs. Nieuwe Panterprint schoentjes, want dat is helemaal in. En ik weet dat ik iets vergeet, behalve slippers en sandalen, want die tellen niet mee. En het is niet eens zoveel, vergeleken sommige mensen, maar het is wel veel als je bedenkt dat ik de helft van deze schoenen (bordeaux vans, kleurrijke sneakers, panterprintschoentjes en witte all stars) alleen vind kunnen met een helemaal zwarte outfit.
Nou komt het goed uit dat ik het liefst All Black draag, maar ja. De perfecte zwarte skinny jean ligt nog steeds niet in mijn kast, dus tot die tijd blijf ik broeken kopen.
Net zoals dat ik sinds de tweede klas al een Boyfriend-jeans in mijn kast heb liggen, maar nog steeds niet mooi vind omdat ik het toch nog te lesbisch vind staan. Niet dat ik iets tegen lesbisch heb, maar je snapt me toch wel. Het is zo'n broek die ge-wel-dig staat bij andere mensen, maar bij jezelf het net niet is (net zoals hoge All Stars).
Dus, ja, ik koop kleding om de korting die ik erop kan krijgen en omdat het goedkoper is, dan. Koopjesjacht is echt geweldig, want dat geeft je het gevoel dat je toch nog op de kleintjes let, terwijl je eigenlijk schandalig je geld aan het uitgeven bent aan dingen die je nooit zou kopen als er geen korting op zou zitten, misschien omdat het te duur is, maar vooral omdat je dan de volle prijs betaalt.
Nou ben ik alles behalve het kringloop-afloop-type, omdat ik geen hipster ben en niet tegen de geur en kleur kan van tweedehands kleding. Daar kan je me niet, geen gelijk op geven.

Nu drink ik elke koffie (latte, koffie voor beginners en voor de zogenaamde fancy mensen die ook koffie willen drinken, zoals ik). Ik heb Latte Macchiato, Latte Hazelnoot, Latte Vanille en Latte Caramel omdat het in de A-merken korting was en dát is het beste aller tijden. A-merken korting. Dit is waarom ik van Albert Heijn houd. Korting op geen oude afgedankte shit en nagemaakte onzin, maar op echte dingen die toch lekkerder zijn dan eigenmerk en een of ander merk dat wordt verkocht bij Bas, Dirk en Digros. Nee, dit is het echte werk! En je krijgt er dan misschien 3 cent korting op, maar ja korting is korting, hè.

Deze blog heeft niet een hoofdonderwerp, merk ik al weer, want het begon met schoenen en eindigt met koffie. Maar ja, ik brabbel dan ook maar wat.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Alles wat in de winkels ligt is al voor je geselecteerd.

Het wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien

The Very Mery Christmas Wish List