De toekomst vaststellen

Studiekeuze, studiekeuze, studiekeuze... Wat zal ik eens gaan doen?
Voeding en diëtiek was het laatste jaar het idee, omdat journalistiek (wat 2 jaar geleden en de rest van mijn leven, vast stond als dé studie voor mij) het niet helemaal meer is, want nieuwsgierig ben ik niet.
Maar eten en ik? Ik lig nu in mijn bed met een half aangebroken paprika chips zak, een halve reep hazelnoot chocolade, een sesam cracker met kaas en peper en twee plakjes cake. En ja, ik schaam me er voor, vooral omdat de sesam cracker met kaas en peper eigenlijk de lekkerste was van het rijtje (hij is nu op). Maar ja ik citeer: ''Voeding en Diëtetiek past bij jou als je:
* een ‘foodie’ bent en dus alles over voeding en voedsel wilt weten;
* interesse hebt in mensen;

* inlevingsvermogen hebt;
* het belang ziet van een gezonde leefstijl;
* oog hebt voor details;
* ondernemend bent.''
Nou, dat lijkt me dus niet echt voor mij weggelegd. Ik wil niet veel dingen over eten weten, alleen of het lekker of vies is en hoelang het bereiden duurt. Het belang van een gezonde levensstijl zie ik wel, maar interesseert mij niet en interesse in mensen is al helemaal zero to nothing.
Dan had ik nog op mijn studielijstje Vormgeving, Communicatie en Lifestyle, daar ga ik niks over vertellen, want dat kan je zelf ook wel opzoeken.
Lifestyle is nummer 1 op dit moment, maar er is een grote maar. Lifestyle is alleen in Tilburg (en Deventer maar als particuliere studie) en Tilburg is net zo'n gat als Grun maar dan met zachte G'ers, denk ik. Maar de studie klinkt zo leuk. Dus dan reis ik maar elke dag 1,5 uur van Amsterdam naar Tilburg en 1,5 weer terug, als de studie leuk is. Keuzes maken.
Lifestyle is een moderne studie 'en daarom goed voor mij, want dat wil ik,' volgens mijn decaan.
Op de toekomst site van studies staat over Lifestyle (wat ik gekopieerd en geplakt heb): ''De opleiding Lifestyle leidt je op tot lifestyle adviseur en brengt je kennis en vaardigheden bij met betrekking tot de inrichting van de leefomgeving van de mens. Daarbij werk je binnen- maar ook buitenshuis; het werkvlak reikt van woning tot kleding, bloemen, planten en tuin en muziek'' Sounds fun.
Ik ben het eten en het schrijven helemaal zat, op dit moment.
Doei.

ps, profielwerkstuk en kunstverslag op tijd en wel ingeleverd, geen verdere informatie. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Alles wat in de winkels ligt is al voor je geselecteerd.

Het wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien

The Very Mery Christmas Wish List