Een ode aan de vrouwen in mijn leven

Lieve jullie, dankjewel. Voor het accepteren van al mijn gebreken. Het accepteren van mijn ijskoude hart en je soms misschien meteen afkraken voor je gevoelens. Voor soms misschien veel te eerlijk zijn, over jou, je gevoelens en je whereabouts. Over soms totaal niks persoonlijks van mij laten horen, alleen je af en toe taggen in een meme op Facebook. Omdat ik zulke hoge eisen stel aan bijzondere vriendschappen. En sinds ik kei hard voorgelogen ben, en zie wat voor een enorm support system ik heb om mij heen, van oude en nieuwe vrouwen in mijn leven. En dat als je je kwetsbaar opstelt, ze de tijd nemen om je op te vangen en de openheid terug te geven. The sisterhood is real. Ik zie het nu zo duidelijk en ik noemde mezelf altijd al een feminist, maar de power van vrouwen die ik deze week heb leren kennen is ongekend. Ik ben opgevoed door een sterke vrouwelijke persoonlijkheid, het voorbeeld van 'the independent woman who doesn't need a man'... but happens to know my dad. En ik wil op mijn moeder lijken. Maar ook liefde accepteren.
En sta er is eventjes bij stil hoe bijzonder een vriendschap is; je hoeft niks van elkaar, niet zoals een liefdesrelatie, maar je kan zo erg op elkaar bouwen. En uiteraard wordt in vriendschap soms ook wel je vertrouwen besmeurd of verbroken, maar hoeveel meer pijn dat kan doen dan een of andere fuckboy die geen plek voor je heeft in zijn hart. Een ode aan de vrouwen die je bij een random avondje stappen tegen komt in de wc en niet bang zijn om je om de kleinste dingetjes een compliment te geven (hoe je snel plast of de kleur van je lipstick). De vrouwen die bedrogen zijn en scherp blijven zien. Die elkaars team kiezen, in plaats van de loser die tussen hun in stond. Voor die ervaring ben ik ook zo dankbaar. En natuurlijk voor het opvangen van openheid, kwetsbaarheid en gezelligheid, voor het kleine appje met de vraag hoe het gaat tot de alinea's aan screenshots die doorgestuurd worden. En als je al heel lang in mijn leven bent en de vanzelfsprekendheid het soms overneemt; ik waardeer je zo erg, dankje dat je mijn leven zoveel gezelliger en bijzonderder maakt. Dat je na al mijn fases nog altijd naast mij wil staan. En de vrouwen die net om de hoek komen kijken; dankjewel dat je het aandurft.
Lieve jullie, jullie zijn geweldig. Jullie maken mij zelfbewust en vrolijk. I see you sisters. Ik gun jullie de wereld en ik hoop er altijd deel van uit te mogen maken.      

Populaire posts van deze blog

Alles wat in de winkels ligt is al voor je geselecteerd.

Het wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien

The Very Mery Christmas Wish List