Sorry, ik doe nu gezond

As some may know, heb ik altijd 'fases' gehad. Als ik het zo breng klinkt het als een ernstige mentale ziekte. Don't worry, er heeft zich nog geen diagnose plaats gevonden. Ik heb gewoon fases, en dit weet ik omdat ik al een tijdje leef. 'Dat is gewoon iets dat bij de pubertijd hoort', ja vast. Ik heb zo ook zo heerlijk extreem en van verschrikkelijk korte duur, dat ik mezelf soms verlies in ze (de fases).

Mijn fase van de maand is living a healthy life. Oh, wat stom hè. Ja ik, die een halfjaar terug iedereen haatte en ontweek die ook maar een woord vuil maakte aan 'superfood' en 'gezond'. En nu kan je inderdaad zeggen dat gezond zijn helemaal niet zo iets slecht iets, maar de blikken die mijn moeder mij geeft als ik praat over een smoothie...
O maak je geen zorgen, ik heb niet de 'discipline' om mijn eetpatroon onder controle te houden in zulke ernstige mate of verdrietig te worden van McDonalds, in tegendeel. Het is alleen op een punt aangekomen waar de olie van een tosti met kaas zich als het ware drijft op de andere maagsappen en ik buikpijn krijg. Ha, gay. Ja.
Ik heb inmiddels een abonnement op een sportschool en me fysiek en mentaal beter voelen is nog niet echt opgekomen, of het komt met maten, maar dat geeft het leven op zich al. En ik doe dit allemaal dus niet omdat ik wil afvallen - however, ik heb twee kilogram verloren in een week-. Het is toch echt om mij 'beter' te voelen en mijn huid te zien gloeien van de spinazie shakes. En die bil mag ook wel wat minder. Ja, nu denk jij: 'Huh, zijn er mensen die een kleinere kont willen', maar ja die lopen werkelijk rond en ik ben het levende bewijs. Strak strak stark.

Nu weet ik niet of lezers überhaupt willen horen over 'gezond' en 'recepten', maar hier alleen komen om mij te horen klagen over de bevolking, activiteiten en dingen. Toch hier, mijn favoriete recepten van het moment. - Ik kan niet precieze hoeveelheden geven, want ik mix altijd alles op gevoel, maar verschrikkelijk gezond is het allemaal wel-.

Smoothie: Mijn favoriete smoothie van het moment: (O, ja en een smoothie want dit huis heeft een super handige mini-blender als kerstcadeau ontvangen). Banaan, ingevroren frambozen (en eventueel kersen), amandelmelk, muesli/cruesli/fusley whatever voor een stevig ontbijt en spinazie. Bled er vrolijk op los. Be aware, te veel spinazie geeft het allemaal een rare smaak en met veel frambozen komt het waarschijnlijk goed. Deze smoothie heeft wel een beetje een rare kleur, haha.

Quinoa: Quinoa, I love it. Het heeft een soort rare geur die af en toe terugkomt op de tong, maar het is zo'n heerlijk toevoegdingetje. Quinoa is een superfood en kan een vervanger zijn voor vlees. Kook de quinoa, gooi al de noten die je kan vinden in een koekenpan en voeg ham toe in de pan. Tomaatjes om het af te ronden, en met mozzarella kan je ook nooit de verkeerde kant opgaan. Zout, peper en favoriete saus of all time: Cremoso. A voila, lunch is served.

Pancakes: Ja, ook mijn pancakes zullen lijden onder the healthy food journey. Onnatuurlijk suiker wordt verbannen. Voor gezonde pancakes, of in my case, een pannenkoek voor 1 persoon gemaakt van spelt meel, amandelmelk, 1 ei en heel veel kaneel. Wat je erop doet mag je natuurlijk helemaal zelf verzinnen. En ja, cheaten met poedersuiker mag ook, want wat is een pannenkoek zonder poedersuiker.

Snack: The ultime, ultimate snack zijn noten. God, I love nuts :) (Cheeky), maar yum, die dingen vullen als een mallen en zijn gevuld met gezonde vitamintjes en andere dingen. Beware, koop wel ongezouten en geen pinda's, want die vullen de kilo's zo weer aan.

***** Drink heel veel water met citroen, want dat is veel lekkerder dan Cola.



Populaire posts van deze blog

Alles wat in de winkels ligt is al voor je geselecteerd.

Het wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien

The Very Mery Christmas Wish List