Check the facts and move on

Ik ben te vroeg opgestaan voor school en ik zit nu vooruit te staren. Een timeline vol met tweets over de aanslag in Frankrijk en mensen die daar kritiek op leveren. Al vind ik mensen die plots kritiek leveren altijd een beetje zwakjes. Dat hoeft natuurlijk niet, dat vind ik alleen. Dat ze plots dure woorden uit de kast trekken om te laten zien hoeveel ze wel niet van de wereld weten en hoe het allemaal wel en niet moet. Al die mensen die ik volg hebben plots heel veel te zeggen over de situatie met moslims. Opzich best vreemd dat mensen alleen hun woorden vuil maken aan 3 misdadigers en opkomen voor een krant die normaal altijd gehaat werd.

Tuurlijk het is de dood aan het 'vrije woord', maar letterlijk is het de dood van 12 mensen en het opleven van de haat aan alle moslims. Ik heb niemand gehoord over 'Hands up, don't Shoot.' of 'Black Lives Matter' en dat nu alleen maar rond gaat hoe afschuwelijk moslims zijn. What? Ik weet niet zo goed wat het is met de maatschappij waarin wij leven, maar altijd (en dan ook echt altijd) worden er woorden te veel gesproken aan de verkeerde dingen. Ik heb trouwens nog niemand ook maar de drie letters: R.I.P zien gebruiken, maar alleen maar gehoord over hoe moslims al onze Europese culturen verzieken. Stop, het gaat over drie misdadigers die kogels lieten vliegen naar auteurs, redacteuren en tekenaars die 'op geestelijke wijze kritiek leveren' - de letterlijke betekenis van satirisch (ik heb het opgezocht). Altijd als er onrecht ontstaat in de wereld wordt het een uitgemolken koe met plot-theorien omdat ze hun ID hadden meegenomen (ooit gehoord fake id of terroristische aanslag waarin de IS of Al Qaida trots claimed dat zij de schuldige zijn), terwijl ik werkelijkheid de waarheid soms gewoon is wat je ziet. Drie jongens, die ook nog eens Frans spraken deden een aanslag. Dat zegt iets over de mentale staat waar deze jongemannen in waren: een behoorlijk belabberde mentale staat, dat wel. Dit zegt helemaal niets over alle moslims op de wereld. En nog belangrijker, dit betekent niet dat elke onbenul opeens intelligent kan gaan vertellen hoe het zit, waar het nou allemaal op slaat en wat hij/zij er nou werkelijk van vind.

O nee, begrijp me niet verkeerd. Meningsuiting is goed, maar ik vind het nogal jammer dat de meningen altijd gaan over de verkeerde dingen. Dat de bijzaak een hoofdzaak wordt en dat mensen alleen van zich laten horen als een 'weer een moslim in het spel was'.

Ps; misschien is werken voor een satirisch blad wat voor mij. Kritiek leveren en er voor betaald krijgen #LivingOnTheEdge. 

Populaire posts van deze blog

Alles wat in de winkels ligt is al voor je geselecteerd.

Het wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien

The Very Mery Christmas Wish List