Being a Good Girl

Ik weet eigenlijk niet of het iets van deze tijd is of dit fenomeen vroeger ook al speelde. En meestal ben ik onverschillig, of numb. Soms, op momenten als deze, voel ik de plotselinge woede uitbarsten. En dan zijn de rapen gaar.
Meestal om dingen die mij nooit eerder hebben gefrustreerd, tot op zo'n moment als vandaag. Waar ik te vaak, te veel mensen over hetzelfde hoor. Dus, de ergenis van de dag: ''Being A Good Girl''.
Dit, werkelijk waar, lijkt iedereen zijn obsessie te zijn (en dan vooral van jongens). Iedereen wil een good girl en elk meisje moet een good girl zijn... etc.
Ik heb weinig jongens ontmoet die behoefte voelden om iets te hebben (long-term) met een bad girl. Maar ik heb moeite met de termen bad en good. En waar gaat het nou werkelijk om? Wanneer ben je slecht? Wanneer ben je goed? En wanneer ben je perfect? Nou, volgens de 9gag-internetjeugd is dat een heel erg gemakkelijk antwoord: ''A good girl who's only bad for you.'' That's all we want.

Nu is het niet dat ik me persoonlijk aangevallen voel door zoiets, omdat ik weet dat ik niet een 'bad girl' ben... of misschien wel, want ik draag graag leren jacks, docs en doorzichtige shirtjes en ik maak graag ruzie met iedereen in het verkeer.. of naja, iedereen die in mijn weg loopt. Maar dat is niet wat we hier bedoelen met bad girls toch? We bedoelen de meisjes die ook wel als 'sletten' worden beschouwd, omdat ze hun tong in vreemde jongens hun keel steken? Nou, dat is niet mijn stijl. Maar volgens mij is dat niemands zijn stijl als ze opzoek zijn naar een relatie? Al ben ik er van overtuigd dat als een meisje (of een jongen) haar tong in andermans mond steekt, niet meteen slecht is.

Heb je ooit gekeken naar bijvoorbeeld je vrienden. Je weet dat een van je vriendinnen het meisje is dat een stiekeme 'relatie' heeft met een jongen met een vriendin. In dit geval vind je dat grappig en waarschijnlijk zelfs fair aangezien de situatie. Maar als een onbekend meisje een keer iets uitspookt met jou lover of die van je vrienden, wil je haar destroy'en. Dat is nou eenmaal zo. Maar als je alles eens van een afstandje zou bekijken weet je dat je niet het vreemde meisje én niet jou vriendin de schuld kan geven van zoiets, omdat eigenlijk alleen de jongen verantwoordelijk is voor zulke acties.
Ik dwaal af.

Mijn punt is dat een goed meisje zijn een term is waarmee gegooid wordt zonder dat het erg eigenlijk iets toe doet. We zouden moeten kijken naar de reden achter acties. Maar vooral wat being a good girl werkelijk betekent in factoren die zoveel belangrijker zijn. Voel ik me goed in als ik mijn middelvinger opsteek naar een voetganger die op het fietspad loopt? Beter dan ooit. Voelt een meisje dat opzoek is naar affectie het fijn om een keer te flirten met een vreemde? Hoogstwaarschijnlijk. Voelt degene die beide dingen niet doet, omdat ze weet dat ze dan een bad girl genoemd wordt, zich goed?  
Dus nu moet jij jezelf vragen? Wat maakt iemand goed of slecht?
Volgens mij moeten jongens opzoek naar een good girl: een meisje dat zich goed voelt. Dat goed in haar vel zit en dingen doet waardoor ze zich beter voelt, zonder dat ze zich zorgen hoeft te maken of de 'maatschappij' haar dan good of bad vind. Soms moet je egoïstisch zijn in het leven. 

Populaire posts van deze blog

Alles wat in de winkels ligt is al voor je geselecteerd.

Het wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien

The Very Mery Christmas Wish List