Happy-(iness).

Toch maar weer beginnen aan een blog op blogspot ook al heeft het mij de vorige keer zo in de steek gelaten. Waar ik over ga schrijven? Geen idee. Door mijn hoofd spookt vrij weinig. Bijna jarig? Oh. Best frustrerend als zulke dingen je eigenlijk allemaal vrij weinig interesseren. En ja, ik moet er even op in gaan want alleen maar met mezelf bezig ben ik dus ook niet. Ik vind het onwijs jammer dat ik mij niet meer constant bezig houd met eten en bewegen en zou het wel willen oppakken, maar aan de andere kant bevalt mij dit niksleven mij wel. Persoonlijk denk ik dat ik het best ver zou kunnen schoppen met wat oninteresse, irritatie en geld (en wanneer ieman belangrijk tegen mij praat ik opeens doe alsof het allemaal wel wat waard is). Maar laten we even eerlijk blijven, wat hebben we nou eigenlijk en het voorplannen en bezighouden met dat ene wat je leven helemaal overneemt ook al maakt het je misschien wel gelukkig. Wat is geluk? Ik zou geluk naar beneden kunnen halen met een aantal goede argumenten, maar ik heb het gevoel dat mensen geluk zien als dat gene wat hun alles is en als ik er negatief over zou praten, ze zich meteen op hun teentjes getrapt voelen.
Niet dat ik wil zeggen dat ik op dit moment niet geluk voel, want ik voel wel geluk. Maar geluk is niet gelukkig. Gelukkig zijn is zo'n dom woord waar geforceert naar gestreven moet worden. Geluk daarin tegen is iets wat je hebt, of je hebt het niet. En ik heb het, dat weet ik zeker. Maar dat zou mij er niet van weerhouden om mij ongelukkig of gelukkig te voelen. Ik denk dat heel veel mensen dat zo scheef zien. Dat je niet ongelukkig zou mogen zijn als je geluk zou hebben (en dan bedoel ik niet meteen als je alles hebt). Maar ik denk dat ik eindelijk kan zien waarom je ongelukkig kan worden van alles hebben, want waar is dan het streven naar? Dat is net als 21 zijn, of 18, je mag dan alles al voor altijd, lijkt me helemaal niks.
Nou voor we met zijn alle gaan sugereren dat ik wel erg ongelukkig ben, nou nee lieverd dat is op dit moment zeker niet zo. Ik ben alleen met niks bezig en dat maakt mij lamlendig. En van futloos zijn wordt ik niet blij.

Nou hoop ik van harte en oprecht dat jij geluk hebt. En ja, je mag ook zeuren zelfs terwijl je niet in Afrika bent geboren en dus standaard geluk hebt. Geluk is alles bij elkaar opgetelt.
Gelukkig zijn is maar voor even.


  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Alles wat in de winkels ligt is al voor je geselecteerd.

Het wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien

The Very Mery Christmas Wish List