Een snelle schetst van 2021

Ik heb een bijzonder leven, of op zijn minst niet alledaags. Zo voelt het nu wel hoor, ik zit gewoon zoals elk mens op een maandag thuis op de bank met de tv op de achtergrond, klaar om zo naar bed te gaan. Nu vergeet ik op zo'n avond hoe speciaal het eigenlijk allemaal is. En het afgelopen jaar is zo snel en sloom gegaan, en leef ik zo in het moment dat ik nu eigenlijk alles al weer vergeten ben. 

Dit laatste blijkt eigenlijk wel een probleem te zijn waar ik de laatste tijd steeds vaker tegenaan loop. Ik vergeet de seconde dat ik de voordeur achter mij dichttrek en de wereld buitensluit al wat ik allemaal heb meegemaakt. Dus zei mijn moeder; je moet het écht opschrijven. 

Zodoende, hier ben ik dan aan het proberen mijn versie van 2021 terug te halen. Maar nu dan wel de beknopte versie (want eigenlijk had ik het gewoon meteen moeten opschrijven. 

Dit jaar begon helemaal niet zo spannend. Of eigenlijk wel gespannen, maar niet spannend. Ik had besloten om voor het modellenwerk te gaan en in december 2020 ging het ook top, ondanks Corona. Maar één nadeel aan modellenwerk is dat je misschien wel geld verdiend, wanneer het eigenlijk komt is vaak onduidelijk. Daardoor gaf ik vaak geld uit wat ik al wel had verdiend, maar niet op de bank had staan. De eerste drie maanden waren daarom moeizaam en eigenlijk gevuld met geld stress. Toch een bijbaan bij de bakker op zondagen voor stabiliteit. Ondanks dat ik er echt gewoon wel in geloofde.., maar het gebeurde maar niet. Tot ik net welgeteld 2 dagen bij Bbrood had gewerkt en opeens 'de' mail kreeg met de aanvraag van een vaste klant en of ik in mei een maand in Barcelona wilde zitten. Dat werd een volmondige ja en het einde van mijn bakkersvrouw avontuur. En zo ging het balletje rollen, meer werk en de zon scheen vaker. 

Zo vloog ik een week voor Barcelona naar Zweden voor NA-KD. Dan kom je 's nachts aan in een hotel en gaat de volgende ochtend je wekker rond 7, om opgehaald te worden door aan taxi (allemaal geregeld) om een dagje te werken in een ander land en nog voor de zon onder is alweer in het vliegtuig terug te zitten. Ik vond dat echt zo'n gave ervaring, dat ze mij zo graag wilde en nodig hebben dat ze mij dan maar gewoon invliegen. Pff, wat was ik dankbaar. 

Na net een maand goed gewerkt te hebben moest ik dat achter mij laten om naar Barcelona te gaan. Dat is altijd het probleem, net als het ergens goed gaat, moet je soms een risico nemen. 

Barcelona was leuk, samen met een vriendin. Ik hou net genoeg van avontuur om tijdelijk ergens anders te wonen fantastisch te vinden en thuis niet teveel te missen. Maar de eerste weken waren meer een vakantie dan werken, want zo snel ging het allemaal niet. Aan geduld moet ik nog werken... 

Uiteindelijk begon ik daar goed te werken, mocht/kon ik langer blijven, maar werd ik geboekt voor Hunkemoller, een klant die ik al super graag op mijn lijstje had staan, en vloog ik terug naar Nederland. Oost west thuis best. 

Zo vloog de zomer voorbij met leuke klanten, en werd de zomer de herfst. Ik zat in een werkflow. Iets wat mij echt gelukkig maakt en al mijn onzekerheden aan de kant gooide. En werd ik geboekt in Barcelona voor een haar job. 3 dagen werk. Haar werd bruin geverfd (als before) en vervolgens weer blond (als na). Tja, niemand heeft gezegd dat reclames altijd de waarheid spreken he haha. 

En nog geen week later ging ik naar IJsland. Wat een droom! Dat stond zo hoog op mijn lijstje. En dan ook nog eens 5 dagen, met een top klant. Als ik er nu aan terugdenk was het vooral best wel afzien van de kou, maar ook heel gezellig om samen met een crew te reizen, in een hotel te zitten, 's avonds te eten en vrienden worden. Een hoog kamp gehalte. 

Na een dag thuis zijn mocht ik weer naar Zweden. Nog steeds onwijs leuk, maar je bent eigenlijk gewoon binnen aan het werk de hele dag... Het voelt fantastisch hoor, daar niet van. Maar eigenlijk is het niet veel anders dan een dag werken in een bedrijf in Den Bosch waar je vroeg voor moet reizen. 

Daarna veel in Nederland gewerkt, nog één nachtje in Essen met de trein, maar wel veel klussen en dus een stabiel inkomen. En nog steeds zoveel plezier in mijn werk. En dan nog even op het nippertje, de agency switch uit het niets. Zo'n overduidelijke gevoel dat ik op een duidelijk punt stond in mijn leven waar de keuze het leven drastisch kan veranderen. Ook al voelde het niet alsof het nodig was, bleek het toch iets te zijn wat ik graag wilde. 

En nu zien hoe het uitpakt. 

Dit was mijn beknopte werk jaar, waar ik met zoveel dingen in zoveel meer detail moet treden, maar gewoon even niet eens weer hoe of wat of waar ik moet beginnen. Dus nu maar even zo, om het niet te vergeten. 

Maar as always, dankbaar, nog steeds. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Alles wat in de winkels ligt is al voor je geselecteerd.

Het wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien

The Very Mery Christmas Wish List