What will the new year bring?

Om te beginnen, een gelukkig nieuwjaar iedereen. Ik herinner mij dat ik gister een halfuur na twaalven ergens geschreeuwd heb dat ik "ja, echt iedereen, iedereen van de hele wereld, het beste jaar ooit wens." Dat valt natuurlijk allemaal te relativeren. Ik wens iedereen zeker een geweldig nieuw jaar, vol met nieuwe kansen, maar ik wil mensen besparen op het beste jaar ooit. Stel je voor dat een kind van veertien nu al zijn of haar beste jaar ooit zal beleven. Dat zou verschrikkelijk hartverscheurend zijn. 

Ik heb op dit moment energie voor tien, waarschijnlijk de side-effects van in bed belanden rond een uur of zes - zo gesloopt dat ik met make-up heb geslapen, en ew dat heb ik dus nog nooit eerder en is zeker niet voor herhaling vatbaar-, wakker worden rond een uur of twaalf, verder slapen van 2 tot 4 en vervolgens van 5 tot 9. Vandaar een post op deze verwaarloosde blog. Ik ben inmiddels al een uur aan het zoeken, scrollen en surfen tussen alle apps and websites voor een jaarhoroscoop dat niet zo vaag doet. Ik wil niet horen wat ik al weet. Dingen als in april zijn er ups and downs, en financieel ben je ok, je persoonlijkheid doet dit en dat. Ik wil iets gestoords horen. Dat venus naast mars komt te staan en jupiter er ook bij is, wat in andere woorden betekent dat het leven een achtbaan wordt. Nee, dat staat er niet in. Misschien wel het mooie aan de horoscoop, er valt altijd wat te koppelen aan jou leven. De schrijfster kan moeilijk schrijven dat alle stieren op 14 januari door hun enkel zullen gaan, maar daar ben ik naar opzoek. Duidelijkheid in de onduidelijkheid van de gebeurtenissen die zullen komen. 'Geef je gewoon over'.  

Zoals de mensen weten die mij al wat langer kennen, het nieuwe jaar staat voor mij altijd gelijk aan een nieuwe ik. Tenminste, dat heeft het altijd gedaan de afgelopen achttien jaar. Waarschijnlijk dit jaar niet. Voor het eerst ben ik best wel tevreden over 2015, mezelf en de ervaringen en herinneringen die ik er aan over gehouden heb. Ik ben helemaal niet opzoek naar een nieuwe ik, integendeel. Dit betekent niet dat ik niet opzoek zal zijn in 2016, want er valt altijd wat te vinden. 

Populaire posts van deze blog

Alles wat in de winkels ligt is al voor je geselecteerd.

Het wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien

The Very Mery Christmas Wish List