McDonalds

Gister zat ik in de McDonalds om een large fries the scoren met twee frietsaus, like back in the days, toen was ik daar letterlijk elke maandag (tussenuur) te vinden. Dan vrat ik rond een uur of elf 's ochtends een big mac menu naar binnen zonder vervolgens buikpijn te krijgen. Gister hoopte het vet van de frietjes al meteen op in mijn maag; I got weak. Niet mijn punt. Uiteindelijk keek ik om mij heen en zag ik hoe treurig dit fast food restaurant eigenlijk was geworden. De koude platen die dienbladen voorstellen, met een papier gedrukt met marketing die zo slecht is dat het plaatsvervangende schaamte oplevert. McDonalds lost its game. However, ik ben hier niet om te zeuren over McDonalds, want ze hebben tenslotte vaak voor een euro mijn buikje gevuld. Nu zijn die tijden dan misschien voor bij..., en heb ik werkelijk geen idee hoevaak anderen nog de McDonalds in lopen, ik nooit meer. Ik zag laatst wel een post op Facebook voorbijkomen dat voor het eerst sinds tijden de cijfers van McDonalds dalen. Niet zo gek, want zelfs ik, die dan misschien vega is geworden, prik de treurigheid eruit: het druipt van de muren en de olie gekleefd aan de abstracte schilderijen werkt ook niet mee. Ik moet denk ik een belletje naar de marketing van McDonalds doen, ze vertellen hoe het beter kan, en wat ze vooral niet moeten doen. Deze is voor jullie McDonalds:

Gister zag ik dat jullie trots reclame maakte voor hun nieuwe Boerenfrieten. Doe is effe normaal. B o  e r e n f r i e t e n? De enige reden dat mensen nog naar jullie komen in plaats van naar KFC of BurgerKing gaan is om jullie world famous patatjes. Dit is dus totaal de plank misslaan en er is dus overbodig geld gestopt in die boerenaardappels. In plaats daarvan zouden jullie eerder boeren kunnen plaatsen voor een burger (wie dat gelooft is gek of course, maar oké: boerenburger).
Kwaliteit wordt weer een key concept in de toekomst, en helaas vallen jullie daar niet onder. Dus, jullie moeten scoren op lekker en snel (snel wordt ook uit, maar dat is jullie hele concept, dus daar zal ik nog niet eens over beginnen). Lekker dan, iets waar jullie af en toe nog wel goed in zijn..., voor dat de buikpijn komt. De nieuwe hype is nou eenmaal gezond eten, plantaardig eten, minder vet, niet al die bullshit die ervoor zorgt dat die hamburgers vijf jaar goed zijn, stoppen met chemische reacties en al die andere gekkigheid.
Lieve McDonalds, zorg ervoor dat voor elke burger een veganistische of vegetarische burger een mogelijkheid is, en jullie hebben nog een beetje goud in handen. Plantaardig eten is de toekomst, en op dit moment hebben jullie behalve patat niks op het menu dat geen dierlijke producten heeft. 

Populaire posts van deze blog

Alles wat in de winkels ligt is al voor je geselecteerd.

Het wijf dat elk weekend haar kont staat te draaien

The Very Mery Christmas Wish List